Beboerguiden

Velkommen

Vi ønsker nye beboere velkommen til borettslaget og håper at dere vil trives.  


På disse sidene finner dere nyttig informasjon. Vi ber dere lese nettsidene, branninstruks, årsrapporten, vedtekter og husordensregler. Ta kontakt med styret hvis dere har spørsmål. Merk at Beboerguiden og andre sider er bak innlogging. Trenger du hjelp til innlogging? Ta kontakt med Naborom her.


  • Brannsikkerhet. Det er spesielt viktig at nye beboere gjør seg kjent med rømningsveier, betjening av brannvarslingsanlegget og plasseringen og bruk av slukkeutstyr i leiligheten og fellesarealer. Foreldre er ansvarlige for å gi denne informasjonen til barn og ungdom. Gjør dere kjent med branninstruksen.

  • Oppussing. Skal du pusse opp leiligheten eller planlegger større vedlikeholdsarbeid ber vi deg lese informasjonen om Oppussing og vedlikehold.

  • Navneskilt på dørtelefon bestilles hos vaktmester og navneskilt til postkasser kan bl.a. bestilles hos Posten.no. Andelseier må selv dekke kostnaden for postkasseskilt.

  • Barnevogner. Ta kontakt med styret for å få tildelt plass til barnevogn. Det er ikke tillatt å sette barnevogner i trappeoppganger av hensyn til brannsikkerhet. Mer informasjon finner du på siden for Barnevognparkering

  • Dugnader. Vi har dugnad på våren og høsten. Vanligvis bestilles også avfallscontainere som beboere kan bruke til å kaste søppel. Se også informasjon på nettsidene om avfallshåndtering. Det er kildesortering i borettslaget.

  • Digital-TV og bredbånd. Vi har avtale med GlobalConnect om leveranse av 1 Gbit fiber-Internett til alle. Avtalen gir valgfrihet på valg av tv-løsning. Mer informasjon finner du på siden om Bredbånd og TV.

  • Husdyr. Det er ikke tillatt å holde husdyr uten styrets forhåndsgodkjenning. Se husordensregler for mer informasjon.

  • Vi får ofte spørsmål fra nye andelseiere om når de får tilsendt faktura for felleskostnader. Faktura blir sendt til den nye eieren direkte fra vår forretningsfører OBF. Det kan erfaringsmessig ta noen uker før man mottar første faktura i posten.  

  • Styret benytter elektronisk kommunikasjon til meldinger, varsler og informasjon til andelseierne via Naborom. Det er derfor viktig at andelseierne holder sin kontaktinformasjon (mobil, e-post) oppdatert, og kontakter vår forretningsfører OBF ved endringer. 


Med vennlig hilsen
Styret