Bredbånd og TV

Avtale
Borettslaget har avtale med HomeNet om leveranse av 1 Gbit fiber-Internett til alle. Avtalen gir valgfrihet på om man ønsker tv-løsning eller ikke.

Ved problemer eller feil
Opplever du problemer med bredbånd, kontakt HomeNet via deres kundeservice:

https://www.homenet.no/kundeservice

Har du problemer med tv-pakker, android-boks eller evt. dekoder, kontakter du tv-leverandøren:

Riks-TV: https://www.rikstv.no/kundeservice

Viasat: https://www.viasat.no/kundeservice

Felleskostnader Internett dekkes over felleskostnadene med kr. 268,- per måned per andel. Ønsker man tv-løsning, og/eller evt. annet utstyr utover det som er levert som standard, dekkes dette av andelseier selv.

Standard Utstyr Alle andeler skal ha følgende utstyr levert som standard:

  • Hjemmesentral med innlagt fiber med tilgang til 1 Gbit/1 Gbit internettlinje, samme hastighet for både ned- og opplasting. Se brukerveiledning hvis du har spørsmål om tilkoblinger

  • En Android basert TV-boks fra Riks-TV. Denne er tom og er frivillig å bruke. På denne kan man laste ned alt av apper fra Google Play om man vil. Se hvordan du setter den opp her


TV-løsning

For de som ønsker en mer tradisjonell tv-løsning tilbys følgende tv-pakker som kan bestilles direkte fra tv-tilbyderene:


RiksTV Favoritter til 129,-
RiksTV Basis til 229,-
RiksPakken til 329,-

Viasat Mini til 199,-
Viasat Basis til 299,-

Snap TV Basic til 236,-
Snap TV Plus til 312,-

Les mer om de ulike pakkene her: Riks-TV, Viasat og Snap TV 

Merk! Bestiller du tv-pakke fra Riks-TV er det Android TV-boksen (nevnt over), eller Riks-TV appen, som brukes som “dekoder”. Riks-TV tilbyr imidlertid en mer tradisjonell dekoder for de som måtte ønske det.

Ved salg av andel
Skal du flytte er det viktig å si opp eventuelle tilleggstjenester bestillt fra tv-leverandøren, og returnere evt. utstyr som ikke er nevnt over under "Standard Utstyr". Utstyr nevnt under "Standard utstyr" skal ikke fjernes fra andel ved flytting.

Ved overtakelse av andel
Ny eier må selv kontrollere at utstyr nevnt under "Standard Utstyr" er tilstede i leiligheten ved overtagelse. Kontakt tidligere eier om så ikke er tilfelle. Ønsker man tv-løsning bestilles dette ved å kontakte kundeservice ved ønsket tv-leverandør.